FANDOM

Winlandia jest dużym, zasobnym i żyznym, acz dzikim, kontynentem położonym na zachód od Wanadii, po drugiej stronie Oceanu Tetydzkiego. Pierwotnie zamieszkiwały go wyłącznie dzikie plemiona Windian, stopniowo jednak został, częściowo, ucywilizowany w toku kolonizacji. Nadal jednak pozostaje krainą w dużym stopniu dziką, a bezkresne prerie nie należą do najgościnniejszych miejsc pod słońcem.

Najbardziej rozwiniętym regionem kontynentu pozostaje jego Wschodnie Wybrzeże, na którym w roku 1631 przybysze z Alfheimu założyli kolonie. Stopniowo, wraz z rozwojem budownictwa i przemysłu, zyskiwały one na znaczeniu, aż pod koniec siedemnastego wieku osiągnęły one świetność pod rządami Królowej, a ich głównym ośrodkiem stało się New Ness, metropolia założona w miejscu wcześniejszej osady Nieuw Ys, z kolei samej posadowionej w lokacji windiańskiego siedliszcza.

Nie wszyscy mieszkańcy jednak byli zadowoleni z zastanego stanu rzeczy. Wichrzyciele, awanturnicy i inne niespokojne dusze wszczęły Bunt Winlandzki, który został opanowany przez wojska królewskie. Niedobitki tych wrogów umkneły na zachód, w głąb kontynentu, gdzie na niegościnnych, nękanych przez Windian terytoriach założyli quasi-państewka, nazywające się Ligą Wolnych Hrabstw.

GeografiaEdytuj

Winlandia jest z obu strom oblewana oceanami - od wschodu Tetydzkim, a od zachodu Burzliwym. Klimat jest zróżnicowany, od pustyń i zwrotnikowych lasów monsunowych, poprzez wielkie, trawiaste równiny pełne dzikiego bydła, po tajgę na północy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki