FANDOM

Ujście to miasto w północnej Slawii połozone przy ujściu Wiji.

vDzielnice i Osiedla Edytuj

Lisiarnia - przedmieścia na południu Ujścia. Rozpadające się kamienice, czworaki, ogromna ilość torów kolejowych i bawiące się na nich dzieci to dość powszechny widok w tej zamieszkałej przez biedotę dzielnicy.

Smołka - niegdyś wieś, od 1800 roku część Ujścia; Jest to dzielnica należąca do Ingitów, rodu spokrewnionego z Piastunem. Znajdują sie w S. rezydencja rodu. Po zakończeniu Wojny część lasów oraz ogródów pałacowych Inogici oddali do użytku publicznego tworząc tym samym Park Smołkowski oraz Doline Szczęscia. Ród Ingoitów planuje także otworzenie ogrodu zoologicznego na terenie swojej posiadłosci. Są to jednak jak narazie dość daleko idące plany.

Małków - Jedna z najnowszych dzielnic ujscia. Wokoł zbudowanego przed Wojną nowego portu (stary uległ rozpadowi) szybko powstały budynki spełniające, najczęściej jednocześnie, role baz noclegowych, barów oraz domów publicznych mających na celu uprzejmniać zycie przybywającym do Ujścia marynarzom. Często można w Porcie spotkać Szangów, Alfijczyków, Jotunów czy Jakszów. Są oni zarówno źródłem gotówki, egzotycznych gadżetów, dziwnych trunków, magicznych mikstur, chorób wenerycznych jak i sporej ilości trupów chowanych na pobliskim cmentarzu. Krótkość pobytu w Porcie jak i dlugłość celibatu marynarzy wplywa znacznie zarówno na liczebność jak i różnorodność najmłodszego pokolenia mieszkańców ujścia. Samotne matki z różnokolorowymi dziecmi nie są tu czymś niezwykłym. Nie raz zdarzało się, że mała skośnooka dziewczynka z czarnymi włosami ma ciemnoskorego braciszka z lokami. Alergia na żelazo jest dość powszechna przypadłością. Widok idacych wzdłóż do szkoły dzieci, które sie drapią badz mdleją jest stałym elementem krajobrazu.

Żabi Staw - Spokojna, mało zaludniona, dość ekskluzywna dzielnica położona na skraju Ujścia. Nazwę swą wzięła od Żabiego Stawu, nad którym została stworzona. Jednakże bardziej znana jest pod nazwą Ropuchowo . Główną atrakcją Żabiego Stawu jest hotel Poggenkrug, czli Żabia Karczma. Jest to lokal o wielowiekowej tradycji. Założony w XV wieku, rozwijał się dzięki wszechobecnym kupcom. Lokalizacja zaś zapewniała bliski dostęp do Miasta, morza, portu oraz przespanie nocy w jednym kawałku i pełnym portfelem.

Kuźnia Konradzka

Rzeźno

Czerwony Trapez

Trójkąt Radości - Strefa trzech dzielnic, Rzeźna, Trapezu i Małkowa, tworzących najniebezpieczniejszą strefę Ujscia.

Osobistości Edytuj

Subisław z Inogitów - książe miasta

Jerzy z Inogitów - Dowódca Straży Miejskiej, człowiek, który zasłynął z zaprowadzenia porządku w mieście.

Podujściańskie wsie i miasteczka Edytuj

Małków - miasteczko położone zaraz za rogatkami Ujścia na trasie kolejowej Ujście-Gniazdo. Małe i pozbawione znaczenia. Nie zatrzymują się tu nawet pociągi Piastuńskich Kolei Parowych spółki MiędzyGród, zdążające do Gniazda. Na centrum miasteczka składa się z XV-wiecznego kościół, plebania oraz 3 karczmy, w których do nieprzytomności upijają się lokalni mieszkańcy i przyjezdni.

Brygidowo - małe, spokojne miasteczko na północny zachód od Ujścia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki