FANDOM

Piktowie - wojowniczy lud, zamieszkujący dawniej północną część Wysp Alfheimskich, przede wszystkim tereny Kaledonii.

HistoriaEdytuj

Pochodzenie tego ludu można wiązać z procesem krasnoludzkiego osadnictwa, którego początki sięgają 50 000 lat p.n.e.

Pierwsza oficjalna wzmianka o istnieniu ludu, zwanego Piktami pojawiła się wraz z konfliktem pomiędzy krasnoludzimi i niozłczymi klanami a osadnikami z Nessa na początku V w. p.n.e.

Jednym z najwybitniejszych wodzów Piktów był Wyrtgeorn, który pokonał nieznanego z imienia smoka i za jego pomocą zjednoczył w 355 r. p.n.e. dwanaście największych klanów z północy. Pięć lat później, podczas tzw. Drugiej Wojny Piktyjskiej Wyrtgeorn przejął władzę nad całymi Wyspami.

Po niemal su latach, w obliczu rosnącego zagrożenia ze strony Imperium Rezyjskiego, Gwerthefyr, syn Wyrtgeorna, postanowił przywołać smoka, który po pojawieniu się zmasakrował jego armię, a samego króla Piktów porwał i odleciał w nieznane.

Nieznane są dzieje Piktów w okresie panowania Justusa, a później Tytanii i Morrigan. Jest to spodowane niewielką liczbą źródeł pisanych na ten temat, jako że Piktowie nie sporządzali takowych w większych ilościach.

Kolejny znany epizod to wojna pomiędzy zjednoczonymi klanami a połączonymi siłami Wysokich Rodów Fae oraz Paladynów, zakończona ofensywą generała Horatiusa. Jej rezultatem było zepchnięcie Piktów za rzękę Tyne, na tereny Kaledonii.

Aż do roku 1148 pomiędzy Kaledonią a królestwem Alfheimu zachowywano status quo. Tegoż roku król Kaledonii Walter Lyre poślubił królową Virgenię, co skutkowało unią personalną, trwającą do śmierci króla w roku 1311 i przejęciem przez Virgenię pełni władzy nad Wyspami w roku 1312.

Ostatnim zrywem niepodległościowym Piktów było powstanie z roku 1598, na którego czele stanął Varg Vagersonn. Zostało ono krwawo stłumione, a w roku 1599 roku Kaledonia została oficjalnie włączona do korony.

SpołecznośćEdytuj

Piktowie znani są z nieugiętości, odwagi i bitności, ale również nieokrzesania i niekiedy barbarzyństwa. Większość Piktów stanowią krasnoludy i niziołki, zaś podstawową strukturą społeczną jest klan.

Słynni Piktowie:Edytuj

-Wyrtgeorn

-Gwerthefyr

-Walter Lyre

-Varg Vagersonn

Więcej z Fandomu

Losowa wiki