FANDOM

Ormizm - religia monoteistyczna, dominująca na terenie zachodniego Sunniru, części Lemurii i niektórych krajach Wanadii.

ZałożeniaEdytuj

Centralną postacią ormizmu jest Jedyny Bóg, Orm, który uosobiany jest z władcą srogim, ale sprawiedliwym. Przez setki lat Orm wykorzystywał do szerzenia swych nauk Proroków, z których najsłynniejszym był Al Ber Un. Ich cuda i poczynania, dokonane dzięki mocy Orma, oraz wypowiedziane przez nich słowa Jedynego Boga, zostały spisane przez wielu autorów. Te teksty, zebrane później i połączone, stworzyły Ormat, czyli świętą księgę Ormitów, w której nazważniejszą część stanowią Ogniste Psalmy.

Na przeciwnym biegunie stoi Pani Demonów, która wcześniej, jako Bogini, panowała razem z Ormem, lecz zaślepiona pychą zwróciła się przeciw niemu i została strącona w otchłań.

PraktykowanieEdytuj

Ormici modlą się trzy razy dziennie - o świcie, w południe i o zachodzie, recytując najważniejszą strofę Ognistych Psalmów: "Nie ma boga nad Orma, jego moc jest nieogarniona".

Każdy ormita, przynajmniej raz w życiu, powinien odwiedzić Tyrdę, w której znajduję się największa świątynia Orma. Umieszczony jest w niej Słoneczny Kamień, na którym Jedyny Bóg stanął, ukazując się pierwszemu Prorokowi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki