Fandom

Encyclopaedia Alfheimica

Justus Sprawiedliwy Król

491stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Justus Sprawiedliwy Król (1 r. n.e. - 27 r. n.e.) - król Alfheimu, cesarz Res, syn Tytanii oraz Proroka al Ber Una. Jego narodziny rozpoczynają czasy Naszej Ery. Centralna postać religii dualistycznej.

ŻycieEdytuj

Justus narodził się ze związku królowej Alfheimu, Tytanii, oraz ormickiego Proroka al Ber Una. Tytania, oskarżona przez wodzów plemiennych o zdradę, zostaje skazana na wygnanie na Avalon pod opięką Berenusa. Tam, w miejscu dziś zwieńczonym Klasztorem Św. Berenusa, urodziła swojego syna.

W wieku szesnastu lat, Justus wyruszył do Alfheimu, gdzie pokonał Dwunastu Królów i został ogłoszony Wielkim Królem. W tym czasie zaczął gromadzić wokół siebie najznamienitszych rycerzy Wanadii, których dwunastu najwspanialszych zwano Paladynami.

W tym samym roku Justus wyprawiłsię wraz ze swymi wojskami na Res, zostawiając Alfheim pod opieką Paladynów, zwanych od tamtej pory Rycerzami Pustego Tronu.

W 22 roku Justus zdobył Res i koronował się na cesarza. Cztery lata później wydany przez niego edykt De Insulae Principio pozwalił jego matce, Tytanii, powrócić do Alfheimu i objąć stanowisko Cesarskiej Namiestniczki w Nesse.

W roku 27 Justus padł ofiarą spisku, wypijając podany mu Kielich z trucizną, przygotowaną przez nieznanego z imienia zdrajcę, od tamtej pory zwanego obelżywie Wiecznym Tułaczem.

Fakty i legendyEdytuj

Życie Justusa, jako kolejnego po al Ber Unie proroka ormickiego, zostało opisane w tzw. Apokryfie Ormickim, przetrzymywanym w niejawnych zbiorach Bibliotece Cesarskiej w Valen.

Ze znanych atrybutów Justusa do dnia dzisiejszego nie odnaleziono żadnego. Złoty Tron, według opowieści i legend, spoczywa w labiryntach rezyjskich katakumb, miecz jest przetrzymywany w najskrytszych zbiorach Zakonu Kawalerów Płonącego Miecza, choć ta informacja nigdy nie została potwierdzona, a Kielich zniknął wraz z rozpadem Zakonu Kielicha.

Według innych podań, miecz Justusa ukazuje się w bezksiężycowe noce w pękniętym głazie, na wyspie pośrodku stawu w Parku Królewskim w Lyonesse. Podobno ten, kto wyciągnie tenże miecz z kamienia, zostanie władcą Alfheimu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki