FANDOM

Eddyzm - religia z pogranicza politeizmu i monoteizmu, najmniejsza religia Wanadii. Skupia się ona na postaci Unniego, zaś podstawowym dogmatem tej religii jest Edda.

PochodzenieEdytuj

Eddyzm wywodzi się z północy, najprawdopodobniej z wyspy Thule. Wedle legendy Unni ukazał się bardowi i kowali, Andwariemu i podyktował mu prawa i wskazówki, dotyczące godnego życia, które ten spisał na osiemnastu kamiennych tablicach, których treść nazwano później Edda, co oznacza "księga".

ZałożeniaEdytuj

Wedle Eddy, a co za tym idzie - Unniego, do doskonałości można się zbliżyć poprzez osiągnięcie mądrości. By tego dokonać należy studiować Księgę i czerpać nauki, zawarte w świętych runach.

Religia ta nie posiada zinstytucjonalizowanej warstwy duchowieństwa. Jedynie niektórzy uczeni mężowie, szanowani przez społeczność, otrzymują przydomek godi, co oznacza "więdzący". Godi prowadzą normalne życie, jedynie w razie konieczności służąc ziomkom radą i odprawiając ceremonie, jak na przykład chrzciny.

WystępowanieEdytuj

Eddyzm skupia prawie jedynie gnomy, zaś największe skupiska można odnaleźć w Korioli, Nordii, Slawii, Westrii i Akwitanii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki