FANDOM

Republika Akwitańczyków (Akwitania)republika, o powierzchni 643,5 tys km2, położona w zachodniej Wanadii. Jej stolicą jest Orseaux. Graniczy z Koriolą na południu, z Montenecuo na południowym-wschodzie, z Westrią i Wotanią na wschodzie i z Bawencją, oraz Polami Śmierci na północnym-wschodzie. Oblewana jest przez Ocean Tetydzki na zachodzie, Kanał Alfheimski na północy i Morze Wewnętrzne na południu.

Głową państwa jest prezydent Gwidon de Daenne, zaś organem wykonawczym –Gabinet Ministrów. Nie znane jest miejsce przebywania akwitańskiego smoka, Graudela.

Akwitania posiada kolonie na północy Lemurii i w południowo-wschodniej części Sunniru, które utrzymuje dzięki Legionowi Kolonialnemu. Terytorium zależnym politycznie od Akwitanii jest również miasto-państwo, Montecueno.

Historia Edytuj

Początki państwa i wieki średnie Edytuj

O początku jednego z pierwszych państw narodowych, Akwitanii, można mówić po śmierci Ludwiga Łysego, krasnoludzkiego wodza barbarzyńskiego plemienia Wotów, który w 497 roku n.e. zasiadł na tronie Cesarstwa Zachodniego. Wprowadzony w życie w 592 roku Testament Ludwiga Łysego, podzielił Cesarstwo Zachodnie pomiędzy jego synów: Akewita, Wotana i Nimbera. Od tego czasu państwo Akewita było monarchią.

Po roku 629, w którym Guntryk, książe krasnoludzki, zwyciężył smoka Wormunda, i wybrał życzenie, w Wanadii rozpoczęła się era smoczych monarchii. Akwitania nie pozostała na nią obojętna i w 793 roku król Filip I Wspaniały pokonał Graudela i związał go ze swym mieczem, Luvirgiem, który stał się mieczem dynastii Filipów.

Pierwsze wzmianki o alfheimskin garnizonie w nadbrzeżnej krainie Morraine w Akwitanii pojawiają się ok. roku 1320, kiedy to królowa Alfheimu, Virgenia ożeniła się z akwitańskim księciem Charlsem de Morraine. Gdy książe umarł w 1364 roku, zapłonął spór o to do kogo należyć ma kraina. Wojna o Morraine trwała aż do roku 1411, kiedy to pod akwitańską wioską Besul, miała miejsce wielka bitwa, w wyniku wygrania której, Alfheim zatrzymał prawa do rządzenia krainą, którą utracił, dopiero w pierwszych okresach Wielkiego Terroru.

W roku 1339 Wanadię opanowała epidemia dżumy, która, oprócz pochłonięcią setek istnień, przyczyniła się również do przemiany liczowskiej biskupa Tanaryka z Godaker w roku 1340. Jego rządy, trwające do 1410 roku, na pewno objęły swoim zasięgiem Akwitanię, rujnując kraj i przemieniając w nieumarłych niemałą część społeczeństwa.

RenesansEdytuj

Okres renesansu przyniósł Akwitanii rozkwit kultury i nauki, oraz podboje kolonialne, rozpoczęte ok. roku 1487. Wtedy to prawdopodobnie powstały kolonie w Shang-Dekan oraz Lemurii.

Wielka Rewolucja i Wojny Smocze Edytuj

Rosnące w państwie niezadowolenie z rządów Filipa XVI Akwitańskiego oraz napływające nowe ideologie doprowadziływ do wybuchu w 1790 roku Rewolucji Akwitańskiej. Wściekły tłum wtargnął do pałacu i zaciągnął króla na szafot, gdzie on, zanim opadła gilotyna, wezwał Graudela. Smok, zbudzony po prawie tysiącletnim śnie, przybył do Akwitanii, by samemu sprawować władzę. Jego krwawe rządy, zwane Wielkim Terrorem, pochłonęły dziesiątki istnień, utrzymując wszystkich mieszkańców w strachu. Wanadia z niepokojem przyglądała się jak smoczy władca rośnie w siłę. Wreszcie, w 1799 roku, potęga smoka została złamana. Młody elfi oficer artylerii, Rovannon Villianteau, schwytał smoka i wymusił na nim spełnienie życzenia.

Mając u swego boku, związanego z rapierem Atressą, potężnego smoka, Villianteau, tego samego roku obwołał się cesarzem i rozpoczął jeden z największych konfliktów w historii, zwany Wojnami Smoczymi. Potęga smoka, a także nieugięty duch walki i wierni do granic możliwości żołnierze sprawili, że Rovannon podbił większą część Wanadii. W roku 1800 zdobył Khemre i Koriolę. Ekspansję na wschód rozpoczął w roku 1801, w którym zajął Wotanię, Bawencję i Ys, a rok później przejął północną część Półwyspu Ulatyjskiego, oraz królestwa Ostrii, Sudrii i Nordii. W tym samym roku Villianteau dotarł do Slawii, jednak Graudel odmówił ataku, z powodu wiszącej nad państwem klątwy. Rovannon, zmuszony podpisać pokój, by zapewnić sobie bezpieczeństwo na tyłach podczas ataku na Morgowię, w 1802 roku, przekroczył granicę Carstwa.

Car Oleg V pewien nadchodzącego z zachodu niebezpieczeństwa, przyzwał w 1802 roku, Żmija Gorynycza, smoka związanego z mieczem morgowskich władców Soplem. Władcy pozostałych państw zrozumieli, że jedynie tak można powstrzymać pochód wojsk cesarza Villianteau, toteż zaczęli przyzywać swoje smoki. Koalicja antyakwitańska, ścierała się z wojskami Rovannona aż do roku 1815, gdy pod bawencką miejscowością Brabant, cesarz został ostatecznie pokonany, przez wojska wotańskie i alfheimsko-bawenckie, pod dowództwem księcia Willema Eslingtona.

Zesłanie pokonanego cesarza na Terę w 1816 roku, pokój w Liwannie oraz Kongres Valeński w 1817 roku, ostatecznie zakończyły Wojny Smocze. Akwitania stała się republiką i wstąpiła do nowo powstałej Ligi Narodów. Rozpoczęto wieloletnią odbudowę kraju i gospodarki, zrujnowanych przez nieustanne podboje.

Nowa Magia i Wielka Wojna Edytuj

Po Wojnach Smoczych, światowym imperium stał się kolonialny Alfheim, jako jedyny nie zniszczony podczas działań wojennych, i panujący na wodach rozwiniętą flotą, wspomaganą najlepszymi osiągnięciami magii tradycyjnej. Jego naturalnym przeciwnikiem z biegiem lat stała się Wotania, osłabiona po podbojach Villianteau i nie posiadająca kolonii. Skupiona jednakże na przemyśle i magii żywiołów, szybko stała się jednym z najlepiej rozwiniętych technicznie mocarstw. Napięcie na arenie międzynarodowej rosło i nic już nie mogło załagodzić sytuacji. Wanadia zbliżała się do wojny.

Gdy w 1850 roku, doszło do tzw. "incydentu ostryjskiego", większość państw Wanadii wypowiedziało sobie wojnę. Szok na froncie, spowodowany przewagą techniczną Wotanii, szybko doprowadził do wyłączenia z wojny Trójmonarchii i silnym osłabieniem Alfheimu. Na arenie pozostała jedynie Akwitania, której pola stały się plenerem dla największych batalii Wielkiej Wojny.

Pod koniec czasowego zawieszenia broni, zawiązał się Sojusz, który zrzeszał wszystkie wrogie Wotanii państwa. Pretekstem do wznowienia walk były ataki na kolonie lemuryjskie. Na polach Nordalii rozkwitła jedna z największych i najkrwawszych batalii w historii. Właśnie tam podczas heroicznego ataku wotańskich wojsk, narodził się kolejny licz - generał Ven Rier. Dzięki sukcesom na rzecz Wotanii został mianowany Kanclerzem i stanął na czele Nieumarłej Rzeszy. Jego zwycięstwo było niemal pewne.

W 1879 roku nastąpił przełom. Cesarz Trójmonarchii ujawnił pracę Grupy Kuźnia, które zrewolucjonizowała przemysł zbrojeniowy państw Sojuszu. Powstały potężne golemy i nowe wiwerny. Do Sojuszu przystąpywały nowe państwa i wreszcie w 1886 roku licz został zgładzony, a Wotania pokonana.

Pokój w Heimburgu oraz Trybunał w Furienfels ostatecznie zakończyły największy konflikt w historii Ośmiu Ras. Dla Wanadii nastał pokój.

Czasy powojenne Edytuj

Akwitania podniosło się na nogi, mimo tak druzgocącej tragedii, jaką była Wielka Wojna. Stała się centrum kulturowym i artystycznym uwczesnego świata, będąc prawdziwym domem dla wszelkiego rodzaju artystów.

Społeczeństwo Edytuj

Akwitania liczy sobie 43 milionową populację. 22% z niej stanowią elfy, 20% ludzie, 17% niziołki, 13% krasnoludy, 11% gnomy, 9% trolle, 4% ogry, a 3% orkowie. O ile w metropoliach społeczeństwo jest dość zróżnicowane, to na wsi rozróżnia się typową elfią arystokrację oraz wytrwale pracujących rolników.

Gospodarka Edytuj

Akwitania nie jest tytanem przemysłowym. Większą uwagę zwraca się na rolnictwo, zwłaszcza produkcję win, niż produkcję maszyn i wielkie fabryki. Większość powierzchni kraju pokryta jest zamkami,polami i wioskami, zaś przemysł skupiony jest na obrzeżach większych miast.

Ze wspaniałych czerwonych win znane jest, należące do niziołczej rodziny, Badout, miejscowość na południu Akwitanii.

Walutą w Akwitanii są smoki (1 smok=100 centymów).

Znane miejscowości Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki